Prečo sa z hľadiska úpravy stravovania a snahy spáliť kilá navyše teší popularite práve ketodiet, teda proteínová diéta bohatá na príjem bielkovín?

Proteíny sú totiž dôležitou výživovou súčasťou, čo podporuje kvalitu a rast svalstva, zdravé kosti a takisto prirodzene funkčný metabolizmus. Vo všeobecnosti sú dôležité pre zdravo fungujúce telo a jeho mechanizmy. V neposlednom rade sa podpisujú pod zvýšenú obranyschopnosť a dobrú fyzickú kondíciu.

cviky v prírode

Toto sú v skratke dôvody, prečo je ich pravidelný príjem potrebný a musí ich obsahovať tiež funkčná a zdravá diéta.

  • Na 1kg ľudskej hmotnosti by mala spadať denná konzumácia cca 0,8 gramu proteínov.
  • Pokiaľ teda ide napríklad o osobu, čo vázi 70 kg, tá by mala skonzumovať asi 56 gramov bielkovín denne.

Aký ale majú bielkoviny význam v prípade efektívneho chudnutia?

Jedným z faktorov je ich sýtosť, respektíve to, že vyvolávajú pocit sýtosti a hoci sa takáto strava bude konzumovať pravidelne, stačí v menších dávkach. Nebudeme cítiť hlad a kvôli vyššie spomenutým vplyvom budeme udržiavať naše telo, jeho tkanivá a svalstvo zdravé.Takouto diétou sa navyše znižuje glukóza v krvi a podporuje sa efektívna funkcia metabolizmus. A práve výkonný, respektíve rýchly metabolizmus je z hľadiska chudnutia veľmi dôležitým faktorom.

vajcia, zelenina

Vo všeobecnosti bielkovinová diéta prináša rýchle výsledky a napriek tomu udržiava svalstvo vo svojej prirodzenej forme, čím zabránime jeho oslabeniu ako aj viditeľnému „ovisnutiu“.

Princípom proteínovej diéty je dosiahnuť v tele stav známy ako ketóza.

Je to proces, v ktorom si organizmus za primárny zdroj energie, a teda ja spaľovania zvolí tuky. Takýto proces sa v tele dokáže naštartovať za pár dní, ale základom je obmedzenie príjmu sacharidov (cukrov).

Priemerné ľudské telo je totiž nastavené tak, že zdroj energie čerpá primárne z cukrov, čím  následne zostávajú tukové zásoby spaľované len minimálne. Pokiaľ teda chceme dosiahnuť vyššie zmienený stav, ketózu, je potrebné dostať hranicu sacharidov na potrebné minimum.